Erasmus+ projekta pieredze Nīderlandē


Janvāris Alfrēda Kalniņa Cēsu Mūzikas vidusskolā pagāja starptautiskā zīmē. Gada sākumā, 7.janvārī,  septiņi Populārās un džeza mūzikas nodaļas audzēkņi skolotāju Ināras Rubīnas un Toma Mikāla vadībā skolas īstenotā Erasmus+ projekta “Radošie profesionāļi – profesionāļi bez robežām” ietvaros devās 2 nedēļu praksē uz Groningenas pilsētu Nīderlandē.

Kā stāsta audzēkņi, brauciens bija ļoti vērtīgs un jauniem iespaidiem bagāts. Vērtīgu pieredzi projekta dalībnieki guva Prince Claus konservatorijā Groningenā, apmeklējot individuālas meistarklases pie augstskolas mācībspēkiem un vecāko kursu studentiem. Daudzi audzēkņi atzina, ka labprāt atgrieztos Groningenā, lai uzzinātu vairāk par studiju iespējām šajā konservatorijā. Projekta grupa apmeklēja arī Roterdamas konservatoriju “CDOARTS” un Amsterdamas konservatoriju.

Projekta grupa viesojās Nīderlandē laikā, kad Groningenā vairāku dienu garumā norisinājās viens no lielākajiem populārās mūzikas festivāliem pasaulē “Eurosonic”, kura ietvaros audzēkņiem bija iespēja apmeklēt dažādu izpildītāju koncertus, kā, piemēram, EKKAH, Karavan u.c. Roterdamā audzēkņiem bija iespējams apmeklēt arī džeza mūzikas izpildītāja Makaya Mccraven koncertu. Vēl audzēkņi praktizējās pie skolas sadarbības partnera, mūzikas ierakstu studijā “Cantina records”, kur prakses laikā iepazina Eiropas mūzikas tirgus darbības pamatprincipus, ieguva zināšanas mūzikas menedžmentā un mārketingā, organizējot savu koncertu Groningenā.

No prakses brīvajā laikā audzēkņi apskatīja Groningenu, Roterdamu un Amsterdamu, apmeklēja Groningenas Modernās Mākslas muzeju un Martini torni, no kura paveras pilsētas panorāma. Projekta dalībniekiem mobilitātes brauciens deva jaunas zināšanas un prasmes turpmākajam mācību procesam, kā arī neatsveramu citas valsts kultūras pieredzi un svešvalodu zināšanu pielietošanu praksē.

Populārās un džeza mūzikas skolotājs Toms Mikāls, kurš vadīja audzēkņu grupu, atzīst, ka “brauciens audzēkņiem bija labs treniņš, kā reaģēt dažādās situācijās, gan sadzīviskās, gan profesionālās. Visi audzēkņi noteikti pēc brauciena ir kļuvuši patstāvīgāki un ir iemācījušies domāt kritiskāk, un, protams, ir apguvuši jaunas individuālās tehniskās iemaņas dziedāšanā un instrumentspēlē, kā arī ansambļa saspēlē un improvizācijā”.

erasmus+logo