Mūzikas skolas audzēkņi viesojās Berlīnē

Skolēnu brīvlaika nedēļā skolotāju Anitras Rauses un Ivara Rauša vadībā mūzikas skolas 23 audzēkņi devās ekskursijā uz Berlīni. Brauciena mērķis bija Berlīnes vēsturiskajā centrā bez maksas noklausīties J.S.Baha 169.kantāti, apmeklēt Reihstāgu ar tā jauno, moderno stikla kupolu, viesoties Berlīnes Filharmonijā un Varšavā redzēt vietu Sv. Krusta baznīcā, kur glabājas komponista Fr.Šopēna sirds.

Savos iespaidos par ekskursiju dalās audzēkņi:

“Brauciens uz Berlīni bija visnotaļ interesants un bagāts ar jaunām zināšanām. Man bija ļoti interesanti klausīties, ko mūsu gids Artūrs stāstīja, it īpaši, par vēsturi, jo man patīk vēsture.
Baha koncerts man likās interesants, jo tādu mūziku es ikdienā neklausos. Atskaņotajos Baha skaņdarbos bija jūtams tāds šarms, kas tieši piemīt Baham viņa ticības dēļ.
Man patika staigāt pa pilsētām un tās apskatīt, jo es tajās nebiju bijusi.
Ceļā kā laika kavēklis autobusā bija labas filmas, kas braucienu padarīja vēl īpašāku.
Ļoti interesanti un pamācoši bija runāties ar gidu par dažādām tēmām.
Šis brauciens viennozīmīgi paliks atmiņā un arī sirdī ar lieliski gūtām emocijām, jaunu pieredzi un jaunu zināšanu gūšanu. Brauciena laikā arī iepazinos ar jauniem cilvēkiem, kuri tiešām ir jauki un draudzīgi.
Ja man būtu tāda iespēja, noteikti brauktu vēlreiz!
Brauciens diez vai būtu tik izdevies, ja nebūtu tik laba gida kā Artūrs, kas braucienu padarīja ideālu. Braucienu vērtēju ar 10, bija lieliskas emocijas un labi pavadīts laiks.”
Sandija Grigorjeva, AKCMV 8. Klavieru klase.

“Brauciens bija ļoti brīnišķīgs un iespaidīgs. Neaizmirstams.
Pateicoties gidam Artūram, uzzināju daudz ko jaunu. Viņš patiešām informāciju stāstīja interesanti un saprotoši, tiešām apbrīnoju!
Baha koncerts bija iespaidīgs. Tas bija ļoti īss, laiks pagāja ĻOTI ātri. Bija jauki iziet no ikdienas rāmjiem, kur parasti klausos mūsdienu mūziku, uz baroka laikmeta mūziku! Skaņdarbi patiešām bija ļoti skaisti un aizkustinoši!
Mēs arī apskatījām daudz ko citu! Uzzinājām daudz par Berlīnes kultūru, vēsturi. Apskatījām Brandenburgas vārtus, Reihstāgu, redzējām augsto televīzijas torni un vēl citas ievērojamās vietas.. Manuprāt, tā bija mana mīļākā ceļojuma daļa, jo man ļoti patīk apskatīt citu valstu apskates punktus. Protams, dabūjām arī nedaudz paši iepirkties.
Polijā, Svebodzinā redzējām pasaulē lielāko Jēzus statuju. Tas patiešām bija kaut kas unikāls un brīnumains! Iegājām arī Svētā Krusta katoļu baznīcā, Varšavā, kur apglabāta Šopēna sirds.
Un kā tad bez akvaparka? Protams, laiks akvaparkā vienmēr ir par īsu!
Ceļš uz Berlīni un no tās patiesībā bija ļoti jautrs. Liels laika kavētājs bija filmas. Tās noskatījāmies diezgan daudz. Bija laiks parunāt arī ar draugiem un iepazīt jaunus! Ceļojums pagāja nereāli ātri. Gribētos vairāk tādus, jo tas patiešām bija BRĪNIŠĶĪGI.”
Paula Sietiņsone, AKCMV 8.klavieru klase.

“Šis ceļojums bija ļoti interesants. It īpaši, Berlīnes Branderburgas vārti un Reihstāgs. Reihstāga kupols bija apburošs, īpaši spoguļi, kas izcēla visu skaistumu.
Interesanti bija palikt Berlīnes viesnīcā desmitajā stāvā -naktī skats uz Berlīni bija apburošs un izgaismots!
Par to, ka autobusā labi uzvedāmies, gids mūs aizveda apskatīt Polijā un pasaulē Lielāko Jēzus statuju, kas ir pa trīs metriem (īstenībā – 3 cm) augstāka nekā Riodežaneiro slavenā statuja.
Nākamajā dienā mēs braucām uz Svētā Krusta Baznīcu Varšavā, kur apglabāta Šopēna sirds.
Šis ceļojums bija iedvesmojošs ar Berlīnes un Polijas kultūru.
Ceru, ka drīzumā būs jauns ceļojums ar skolotāju Anitru Rausi.”
Adrians Zālītis, AKCMV 3.čella klase

“Mani iespaidi par ceļojumu uz Berlīni.
Ceļojums kopumā man patika, tas mani iedvesmoja un pārliecināja, ka man ir jāsāk vairāk ceļot. Viesnīcas bija labas, izņemot pēdējo, kas nelabi oda. Man ļoti patika mūsu ceļojuma gids, bet, manuprāt, maršrutu varēja izveidot daudz labāku. No apskates vietām man patika Berlīnes Filharmonija un Reihstāgs, Varšavā baznīca, kur apglabāta Šopēna sirds.”
Ralfs Priede, AKCMV 8.klavieru klase.

“Berlīnē bija daudz skulptūru un statuju, kā arī daudz augstu un nozīmīgu ēku un, protams, skaista apkārtne, tikai ļoti daudz sastrēgumu. Ļoti labi visu sapratu, ko mūsu gids stāstīja. Uzzināju daudz jaunu lietu par Poliju un Vāciju, īpaši par Berlīni. Naktsmītnes bija jaukas, tikai man nepatika vienai viesnīcai lifts un vabole pie griestiem.”
Gregors Kreicbergs, AKCMV 5.čella klase.

“Es esmu Letīcija Rozīte, no 5.klases. Šis ceļojums man ļoti patika, jo es uzzināju kaut ko jaunu par valstīm, kur mēs bijām. Man visvairāk patika apskatīt Filharmoniju un Reihstāgu.
Vismazāk man patika koncerts, jo koris bija dzirdams ļoti maz, bet varbūt arī tāpēc, ka nesapratu vācu valodu.
Paldies skolotājai Rausei par iespēju, noteikti vēlētos vēl šādus ceļojumus!”
Letīcija Rozīte, AKCMV 5.klavieru klase

“Kā jau katrā ceļojumā, tā arī šajā bija interesanti, jautri, amizanti brīži, kurus varēs atcerēties.
Saistībā ar mūziku man visvairāk palicis atmiņā brīži autobusā ap krēslas pusi, kad saule lēnām norietēja, skatoties DVD ar ,,Mozart” grupas koncertu un iesmejot par viņu priekšnesumu, kā viņi apvienoja komēdiskumu ar augstu muzikālu profesionālismu, bet šī apraksta galvenā doma nav par autobusu , kur bija jāsēž tās daudzās stundas un jāžēlojas par notirpušajām kājām, bet gan ceļojuma galvenais mērķis – Baha koncerts.
No koncerta man visspilgtāk atmiņā ir palikušas ērģeļu skaņas, kuras pavada dziedātājus viņu dziedājuma brīžos.
Bet tas nav viss, kas palika atmiņā. Filharmonijā mums bija dotas 5 minūtes, kuras paskrēja vēja ātrumā, klausoties jauno mākslinieku mūziku, tas bija ļoti interesanti – vērot viņu mēģinājumu.”
Matīss Zaļaiskalns, AKCMV 8.klavieru klase.

“Šī gada rudens brīvlaiks sākās pavisam īpaši. Es ar mūzikas skolas skolēniem un savu solfedžo skolotāju Anitru Rausi braucu ekskursijā uz Vāciju. Man tas bija satraucoši, jo pirmo reizi devos ārpus Latvijas bez vecākiem. Mamma mani nodrošināja ar divām bankas kartēm un skaidru naudu. Brauciens bija ar autobusu. Sākumā domāju, ka būs ļoti garlaicīgi, bet mēs pa ceļam spēlējām spēles un skatījāmies filmas. Arī gids ik pa laikam mums stāstīja par vietām, kurām braucam cauri.
Pirmo reizi es paliku viesnīcā, jo iepriekš, kad esmu bijusi ārzemēs, mēs palikām pa nakti pie draugiem. Man ļoti patika viesnīca Berlīnē. Mums, 3 meitenēm, bija skaista istabiņa. Patika arī tas, ka brokastīs varēja izvēlēties dažādus ēdienus.
Pirmais, ko piedzīvojām Berlīnē, bija iepirkšanās. Es gāju kopā ar savu draudzeni Letīciju. Bija ļoti patīkami, ka varējām apskatīt dažādus veikalus. Es nopirku ļoti interesantas šokolādes, ko atvedu mammai, tētim un māsai. Pati sev iegādājos skaistu kaligrāfijas pildspalvu, jo pagājušajā gadā mācījos kaligrāfiju.
Vakarā mēs devāmies uz klasiskās mūzikas koncertu. Koncerts man patika, tikai traucēja tas, ka nesapratu vācu valodā runāto.
Bijām arī Reihstāgā, pastaigājāmies pa pilsētu. Redzējām arī Berlīnes mūra daļu.
Atpakaļceļā bijām Varšavā akvaparkā.
Lai arī brauciens bija jauks, tomēr ļoti priecājos nokļūt mājās un gulēt savā gultā.
Paldies skolotājai Anitrai par man dāvāto iespēju piedzīvot kaut ko jaunu un interesantu!”
Marta Ķieģele, AKCMV 5.vijoles klase.